måndag 28 september 2009

Dagdrömeri

Nu sitter jag i höstmörkret och drömmer om lite varmare platser..de två senste åren brukar jag vara utomlands vid den här tiden på året. Så det känns lite konstigt att plugga fulltime och inte kunna resa...Här är lite bilder från mina resor..
Grand Canyon

Aukland i NZ

Nya Zeeland

Fraser i Oz

Rwanda, kan ni hitta mig?

Jag & Emelie på Zanzibar

söndag 27 september 2009

Finns visst en pedagogblogg..

Hej igen..
Har helt fasnat i Internets värld just nu och tänkte bara skriva att jag hitta en sida till: http://pedagogbloggar.se/
Kändes lite rörig men de kanske bara var första intrycket eller trötta ögon =)

Uggelemamman

Vi måste skapa ett forum vi lärare!
Har precis sökt upp ugglemammans blogg som har massa ideér på hur man kan lära ut.
Hon är bara en person och tänk då hur mkt ideér vi ihop skulle kunna skapa!
Ta och kika in på sidan, hon förklarar bra och de finns en del kul. http://uggleblogg.pedagogbloggar.se/

Ha de gött!

Min första dag som bloggare

Hej Alla!

Denna helgen har varit lugn och sansad, vilket gör att man hinner fundera och grubbla på massa saker. Såg tidigare idag på LA Ink(tatto program) och mina funderingar startade.... Man får mycket funderingar kring läraryrket nu när man ska bli lärare. En av min funderingar var just, är det okej om en lärare är tatuerad och i så fall i vilken grad?....