måndag 12 oktober 2009

Praktik, vecka 2

Ni har man kommit in i Praktiken och det är fullt upp..känns väldigt trist att snart lämna de goa lärare och elever man träffat.. Vet ju att jag antagligen kommer göra nästa praktik på en annan skola så därför blir det ännu tristare..Men mycket har man lärt sig och mycket kommer man kunna reflektera över under en längre tid framöver, vilket känns bra. Fick va stand in en kort lektion i ämnet franska(kan ingen franska allas) en stund och nu förstår jag hur viktigt kunskapen om sitt ämne är för att kuna få respekt av sina elever. Någon de kan se som förebild och se upp till. =) Längtar så tills jag ska få börja med Svenska studierna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar